Firmalar Neden Blog Açmalıdır?
Blog, yazarların özgürce düşüncelerini yazabildiği, paylaşımlarda bulunabildikleri İnternet üzerindeki özel alanları olarak bilinir. Günümüzde çoğu şirkette bu modayı uygulamaya başladı. Önemliydi de, çünkü samimi bir ilişki konusunda, sosyal medyadan daha resmi, İnternet sitelerinden daha samimidir.
Bugün birçok şirketin kendisine ait blogu var. Hatta öyle ki küçük ve orta boyutlu işletmelerde bile blog görme ihtimaliniz çok yüksek.
Öncelikle şu ayrımı bilmeniz gerekiyor. Blog ve İnternet sitesi aynı değildir. Blog, müşterilerinizden sizlere ulaşan samimi ve sıcak geri dönüşlerin (feedbackler) bulunduğu bir yer, ürünlerin genel tanıtımlarına yer verilen bir yer ayrıca sponsorluk, fuar ve benzeri etkinliklere katılımın sergilendiği bir yer de olabilir. Şirketinizin iç yüzünde olan gelişmeleri biraz makyajla müşterilerinize sunduğunuz yerdir. Elbette dolaylı olarak reklamınızın da yapıldığı alandır; fakat bence en önemlisi, eski müşterilerinizin devamlılığını sürdürebilmesi için odaklandığınız yerdir.
Bir blog açtığınızda, yaptığınız işle ilgili olan tüm bilgileri müşterilerinize ulaştırmayı, onları konu hakkında bilgi sahibi yapmayı ve bu nedenle de sizi seçmelerini sağlayabilir. İnsanlar özellikle ihtiyacı olan ürünleri alma konusunda yani alışveriş aşamasında bu tür konularda çok daha ilgili olurlar. Alacakları bir ürünle alakalı araştırma yaparlarken konuyla ilgili ne kadar çok bilgi verirseniz size olan güvenleri o derece artacaktır.
Altın kuralı unutmayın
Blog açmak sürekli güncel olmak demektir. Yani bu işe ayrıca zaman ayırmanız gerekir. Bir blog için güncel olarak paylaşımlar, içerikler hazırlanmak şarttır. Söz ettiğiniz konu hakkında tüm güncel bilgileri paylaşabilmeniz; insanların ilgilendikleri konu hakkında merak ettiği her şeyi bulabilecekleri bir alan olmalıdır.
Son olarak;
Bulunduğumuz çağda, bilgiye ulaşabilmek oldukça kolay bir hal aldı. Ayrıca bir ürün almak isteyen potansiyel müşteriler de öncelik olarak İnternet üzerinden bilgi sahibi oluyor. Online alışverişlere güvenmeyen bir çok insan bile araştırma yapabilmek için İnternet’i kullanıyor. Bununla birlikte Pazarlama da öyle bir hal aldı ki insanlara en hızlı ulaşan her zaman kazanmış oluyor. Bu nedenle de çağımızın en etkili pazarlama kanallarından birisi de İnternet ve blog olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Her türlü sorularınızı hiç çekinmeden burdan sorup cevap alabilirsiniz.Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz :)