Sen olsan seni işe alırmıydın?

28 Ağustos 2015 Cuma

müşteri memnuniyeti

Sen olsan seni işe alırmıydın?


 Satışçılar iyi bilirler ki,  eğer bir ürünü en kolay şekilde satmak isterseniz, ilk olarak o ürüne gönülden inanmanız gerekir. Mülakatlarda başvuru yapan adaylarla ya da satış alanında çalışmasını sürdüren kişilerle yapmış olunan sohbetler esnasında onlardan genellikle “önce ürününe inan, sonra onu iyice tanı” tarzında  ifadeler duyuluyor.

 “Sen inan ki, müşteri de inansın. Sen ürününe güven ki, müşteri de güvensin” diye sözlerine devam ediyorlar.

 Fakat ben satışçı değilim ki, sakın ola ki demeyin.

 Sizlere hepimizin birer satış ve pazarlamacı olduğunu söylersek ve daha da önemlisi hepimiz sahip olduğumuz en iyi ürün olan “kendimizi” her yeni günde topluma kabul ettirmeye çalışıyoruz dersek ne dersiniz?

Ne demeye mi çalışıyoruz?


  •     İşimizde her gün cani gönülden çalışıp bize verilen görevleri en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz.
  •     Arkadaşlarımızı kırmak yerine onları daha fazla kazanmaya çalışıyoruz.
  •     Kırılmasınlar diye saçlarımıza iyi bakıyoruz.
  •     Bir tarzımız var ve kıyafetlerimizi bu yönde seçiyoruz. Bunun aksi olduğunda ise kendimizi kötü hissediyoruz.

 Ve en önemlisi de sürekli olarak başkaları tarafından kabul görmek, iyi anılmak ve tercih edilmek istiyoruz.

 Yakın zamanda iş görüşmesine giden kişiler ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaklardır. Kendinizin açık seçik sorgulandığı  yerlerden biridir mülakatlardır.

Siz bu ürünü almak ister miydiniz?


 Sizlere bir makine göstersek, potansiyelini anlatsak fakat neler yapabileceğini anlatamasak, o ürünü seçer miydiniz?

 Muhtemelen bilgi eksikliğimizi anlayıp konuşmayı bir an önce sonlandırmak isterdiniz.

 Gelelim sahip olduğumuz özelliklerimizin yani kendimizin, tercih nedeni olmasını nasıl sağlamamız gerektiğine.

Öncelikle ürünü tanıyın


  •     Ürün içeriğinde neleri kapsamakta?
  •     Özellikleri neler?
  •     Yapabileceği en iyi şey ne?
  •     Potansiyel olarak yapabileceği şeyler neler?
  •     Ne için varolduğunun farkında mı? (Bu soru çok kilit bir sorudur ve “ne için varolduğunu bilen kişiler şanslı kişiler içerisinde sayılır.)
  •     Bu ürünün kullanılacağı alanlar nerelerdir? (Bu soru ile ise uzmanlık alanınız ya da uzman olmaya yatkın olduğunuz alanlar öğrenilmek isteniyor.)

Ürüne karşı kesinlikle yapılmaması gerekenler


    Yanlış alanda yanlış bir şekilde çalıştırıldığımızda hata veririz. Hatta bazen bu yanlışın sonucunda sadece hata değil zarar da olabilir.

Ürüne inanmak


  •     Sizce bu üründen iyi bir iş çıkar mı?
  •     İyi iş çıkarması için daha neleri geliştirmesi gerekir?

 Sahip olduğun kıymetli ürünü yani kendinizi doğru yer ve doğru zamanlarda kullandığınızda şüphesiz en iyi sonuçları alacaksınız.

Paylaş

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Her türlü sorularınızı hiç çekinmeden burdan sorup cevap alabilirsiniz.Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ederiz :)

 
Copyright © 2015 Ful Bilgi
Distributed By Ful Bilgi Themes | Design By Ful Bilgi